2. setkání - perlová voda
Advance - 1 den před setkáním celé skupiny
host - Marina Galán
14.2.2023
2. setkání naživo, Perlová voda
0.den, 1.část
• otázka Mariny pro všechny - s čím bojujete, s čím si nejste jistí, jaké výmluvy používáte pro to, že se držíte zpátky? (je to pro nás všechno tak moc důležité, přitom je to všechno vymyšlené 🙂
• pocit nám jen ukazuje, jak právě přistupujeme ke svému myšlení, zda ho bereme vážně, nebo ne, zda to o nás něco znamená, nebo ne - a je v pořádku, že to tam občas nevidíme, můžeme to prozkoumávat
• "není tu nic k dělání" neznamená nedělat nic, může to znamenat možnost dělat cokoliv, co toužíme dělat
• když se držíme pryč z té hry života, nedovolujeme ani těm druhým si hrát (my zaplatíme, ale celý svět platí s námi)
• nejste na světě k tomu, abyste dělali jen to, co vás inspiruje; jste tu proto, abyste dělali vše, co je potřeba, abyste uskutečnili to, co vás inspiruje
• hra inspirace - dokonalý způsob života, jak nás pozvat k dělání
• když stále dokola zabíjíme svou inspiraci, dostáváme se do deprese, což je stále důraznější volání života, abychom následovali svou inspiraci (zabíjíme ji i tím, že si nevěříme, že se neustále hodnotíme, obviňujeme se - nemusíme to dělat)
• nejlepší způsob jak dělat důležitou práci, je hrát si
• jedna z nejdůležitějších kvalit hry = nejistota
• míra inteligence má co do činění s mírou nejistoty, kterou jsme schopni unést
• dobrý kouč má schopnost jasně artikulovat, co chce říct, mluví o jehle a ne o seně, pomáhá také tomu klientovi ujasnit si, co hledá, aby kouč věděl, co má dělat; jediný způsob je praxe
po obědě (2:28:20):
• nejsme uzpůsobení k tomu řešit věci, co jsou vymyšlené, jsme dobří v tom řešit to, co je (každou vteřinu, kdy řešíme vymyšlené věci, je ztráta času) - nemusíme to řešit, stačí přestat si to vymýšlet
• abychom se stali mistrem v čemkoliv, potřebujeme cvičit 10 tisíc hodin (Bruce Lee: nebojím se muže, který cvičil 10 tisíc kopů, bojím se muže, který 1 kop cvičil 10 tisíc krát); chcete být skvělý kouč?, koučujte, každého
• než se dítě naučí chodit, musí přibližně 500x spadnout, selhat, dospělému stačí v průměru 3 selhání, aby přestal; z každého selhání se učíme důležité věci právě pro nás
• otázka Mariny - kolik procent lidí, které potkáváte každý den, vidíte nebo s nimi jednáte jako se svými potenciálními klienty? (odpovědi 0-101%), co to pro vás znamená? - pro každého to znamená to jeho vlastní, ale pokud tuto možnost nepřinesete, nemůže nic vzniknout; aktivně vyhledávat možnost koučování
• koučink je umění - každý umělec bere život jako možnost hrát si s tím uměním; každá interakce-konverzace nás může něco naučit, pokud tam jsme (vystavit se situaci uvidět neustále něco nového, nemůžeme nabídnout a předat nic, co jsme neuviděli)
• Lao-c’: když je žák připravený, učitel se objeví, když je žák opravdu připravený, učitel zmizí (zatím nerozvedeno)
• rekapitulace - nedržet se zpátky
1/ 10 tisíc hodin zlepšování svého umění
2/ žití v této připravenosti, nasávat pravdu a dávat ji dál
=/ tyto 2 úkoly vyžadují, abychom se přestali držet zpátky
3/ artikulovat - schopnost jasně a jednoduše ukazovat k pravdě
• vše se vrací k tomu přijít a reagovat na to, co je; všimnout si a poukázat;
• Luky - je koučink ta hra, kterou bych opravdu chtěl hrát?, a kolik času strávíme v šatně a kolik na hřišti; různé pojetí šatny - místo, kde neustále naslouchá a bere si to do každé hry, což je koučování; nebo místo neužitečného přemýšlení o sobě
• Syd Banks - každý lidský problém je problém s nejistotou, ten problém je v tom, že tomu nasloucháme, vypadá to jako pravda a my tomu věříme
• strach je něco, co cítíte, když se pokoušíte vyřešit něco, co jste si vymysleli a co nemůže být vyřešeno
• vyjímeční koučové se vzdávají opravdu velmi rychle
• hra znamená mnohem rychlejší učení
cvičení (3:55:10):
• kouč má 12 min na ptaní otázek, zjisit co nejvíce k zadání toho klienta, pak k tomu během 3 min řekne, co ho k tomu napadá, něco jasného a stručného a výstižného (jehla v kupce sena); Helenka a Maťo
• potřebujeme důvěřovat, že náš klient ví, co ho trápí a ví také, co potřebuje, jdeme si na to posvítit, pomoci mu uvidět jehlu v kupce sena
• věty typu ..., ale (svítíme na tu první část věty)
• při kladení otázek jim pomáháme, aby si to ujasnili
• hra na čisté cíle - je to to, co doopravdy chci, to co je za tím, co potřebuji pro to, abych se k tomu čistému cíli dostala
• nepřestávejme se ptát, otázky jako loupání cibule - až dojdeme do bodu, kdy nic nezbyde, žádný problém
• dva druhy otázek - ty, na které znají odpovědi a drží je v tom, co už znají; a pak další otázky, kde ty odpovědi neznají a musí se vydat do neznáma, tvoří prázdno kolem toho klienta
cvičení (5:05:00):
• výborný kouč vidí moudrost a principy všude
• jak se moudrost a principy projevují již v tom příběhu, který ten klient přináší, najděte je a poukažte na to
• rozdíl mezi tím, kdy říkáš že dělá to, co dělá, aby se cítil líp, i když si to jen myslí; a mezi tím, když ukazuješ na to, jak v něm ta moudrost funguje - tvůj pocit ti ukazuje, jak používáš svou mysl k tomu, že mučíš sám sebe, a už to dělat nemusíš, výsledkem je vytvoření mechanizmu, jak se s tím vyrovnat, ale vhled je, když zjistíme, že ten mechanizmus nepotřebujeme; klient se může cítit dokonce špatně, že vyvodil špatný závěr, není tam žádná pozvánka k tomu, aby uviděl tu moudrost v akci; jak se k tomu dostanu? - bádání, co moudrost znamená pro mě, jak tomu rozumím, jak ta moudrost operuje v člověku, čím více toho uvidím, tím lépe to mohu ukazovat (je to mnohem více, než jen cítit se lépe)
• rozdíl mezi možnostmi a omezeními, kam má smysl ukazovat, ta moudrost je v těch možnostech, které přicházejí jako nové;
A - ukázat jim, jak si tam sami staví ta omezení, jak vypadá ten proces, aby to už nemuseli dělat
• lze ukázat moudrost i v těch omezeních a v hlouposti (potlačování pocitů nebo-li naše interpretace té moudrosti na naší momentální úrovni vědomí); moudrost i náš výklad moudrosti nás chtějí ochránit a vedou nás k našim nejlepším možnostem na naší úrovni vědomí