💗 3. ročník Summitu The Listening World 2026 💗
🎁 Nejnižší cena vstupenky a 1 vstupenka ZDARMA - právě teď ZDE.

TATI, CO TO ALE JE – TEN ÚSPĚCH?

Vhled si nenaplánuješ. Není to něco, co máš pod kontrolou. Přichází, když je tvoje mysl klidná, což nemusí být v dnešní době úplně jednoduché, ale dá se to – a stojí to za to. Najednou víš. Máš odpověď. Jednu jedinou – žádné varianty, jen jednu. Správnou. Pro tebe a daný okamžik.

Středeční téma kurzu Úspěch bez stresu vedl Lukáš Piperek.
Na vysílání se Luky zmínil, že za ním ten den přišla jeho sedmiletá dcerka a ptala se ho, o čem přemýšlí. Bavili se o tom, že Luky bude večer vysílat. Zeptala se ho, o čem to bude, a on se jí svěřil, že o úspěchu.
Zeptala se ho: „A co to je ten úspěch?“ A Lukáš odpověděl, že se na to ptá vlastně i sám sebe a co by řekla ona?

📹 VIDEO 1

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Ta otázka od dcerky byla opravdová! Ona to opravdu neví – neví, jak má popsat něco, o čem nikdy neslyšela. Natož ho umět zařadit do nějaké škatulky dospěláků.
Asi jako spousta dalších dětí, které se možná jednou zeptají svých rodičů na totéž, až to slovo někde zaslechnou.

A tady mi přišel vhled.

Rozdíl je v tom, co dostanou – nebo mohou dostat – za odpověď…
A pak si to „navždy“ uloží a později k informaci přidají pocit – až začnou věřit, že jsou v dané situaci úspěšní, nebo neúspěšní.

Co by tak mohlo dítě běžně dostat za odpověď? Úspěšný/á jsi…

  • Když se o něco snažíš – třeba se naučit zavázat tkaničky, postavit vysokou věž z kostek nebo dojít až na vrchol kopce – a ty to zvládneš. To je úspěch.
  • Když se ti něco podařilo. Že sis dal(a) nějaký cíl – třeba naučit se jezdit na kole, napsat slohovku nebo pomoct kamarádovi – a ty jsi to zvládl(a).
  • Když máš dobrou práci, vyděláváš slušné peníze.
  • Když tě lidé chválí a uznávají.
  • Když dosáhneš toho, že už jsi dost dobrý/á.

Co kdyby ale dostalo jinou odpověď, z pohledu Tří principů?

„Miláčku, úspěch není reálný, ale v životě se setkáš s tím, že se lidé chovají, jako by byl. Ve skutečnosti je to myšlenka, kterou jsme si vymysleli – naše představa o tom, kdy jsme úspěšní a kdy ne. A pak s tím srovnáváme situaci. Pokud situace odpovídá naší představě v daný okamžik, máme dobrý pocit a cítíme se být úspěšní, pokud neodpovídá, pocit je špatný a označíme se na neúspěšné. Je to pocit, který prožíváme, když srovnáme představu s realitou.“

Nebo slovy Lukáše Piperka:

“Kdyby byl úspěch pocit, jak bych ho definoval? Jako pocit, kdy se nechávám vést a překvapovat. Něco se skrze nás tvoří a někam to půjde. Bez toho, že se musí něco stát, musí někam dojít, musí nějak vypadat. Cesta je cíl. Dobré je vědět, že na ten pocit nemusíme čekat. Když se svezeme na té vlně tvoření, nemáme žádné přemýšlení o tom, zda jsme úspěšní nebo ne.”

A zakončila bych to slovy pro své dítě:

„To nejdůležitější je, že děláš to, co ti přináší radost. Nemusí to mít žádný cíl – a dokonce ani dávat smysl.“

Ve standardním pojetí slova úspěch se vždy bavíme o budoucnosti. V každém jednom okamžiku.
Takže tu představu vlastně nikdy nemůžeme dohonit, protože mezitím už má naše mysl zase jinou „definici“ slova úspěch.

Viděl(a) jsi film Vrchní, prchni, jak tam honili falešného vrchního a vůbec nevěděli, koho vlastně honí?
Tak asi tak. 🙂

Tady máš ještě jedno hezké shrnutí od Lukyho na závěr:

📹 VIDEO 2

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

„Vy jste ti jediní, kdo ví, jak má žít svůj život tak, aby byl z vašeho pohledu úspěšný.“ 
– Lukáš Piperek

Míša Havránková
Jsem transformativní koučka 3P a online podnikatelka. Pohled na byznys se mi změnil poté, co jsem prošla Akademií Transformativního Koučinku. Nahlédla jsem totiž pod pokličku Tří principů a od té doby bádám, jaký dopad mají právě na oblast byznysu.

Realizuji se ve svém projektu, kde píši další články z této oblasti na blog Byznysmenky. Za hranice svých limitů, a dotknout se síly svého nejhlubšího byznys potenciálu na vlastní kůži, můžeš během transformativního rozhovoru se mnou.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů